Erken davranayım derken almış olduğunuz uçak biletinde hatalı almamak için temiz kafa ile biletleme işlemi yapmanız gerekir. Bilet üstünde ad veya soyad kısmını girerken hatalı girdiyseniz yada soyad yerine ad, ad yerine soyad yazdığınızda uçuşu gerçekleştiremeyebilirsiniz. Havayolları güvenlik nedeniyle her şeyi kontrol etmekte hatalı yada eksik bir giriş olduğu taktirde uçuşu gerçekleştiremeyebilirsiniz.
Bilet Devredilmesi
Uçak Bileti alınırken girilen ad soyad, tc vatadandaşı üzerine kesildiği için herhangi bir işlem yapılamaz. Bazı kısaslar vardır bunlar ad veya soyadda harf değişikliği yapılma ihtimali vardır. Oda sadece havayollun belirlediği kritere uygunsa yapılabilir.
Uçak Biletini aldıktan sonra fark ettiniz ki isim yada soyadda hata varsa eğer hemen aldığınız yeri arayarak bilgi verin ne kadar fazla zaman geçerse sizler için o kadar kötü olur. Büyük ihtimal biletiniz iptal edilir bazı durumlarda kesinti yapılmak zorunda kalabiliyor.
Uçak Biletinde Değişim
Almış olduğunuz tarihte değilde başka bir zaman uçmak istediğinizde Seyahat Danışmanlarımızı arayarak bilgi verip fark ödeyerek yada ücretsiz bir şekilde işlem yaptırma hakkınız bulunmaktadır.
Uçak Bileti İptal/İade
Almış olduğunuz biletli uçuşu gerçekleştirmek istemediğiniz taktirde belli bir kesintilerle Seyahat Danışmanlarımızı arayarak bilgi verip ilgili departmanlarla aranıp onay sonucunda iade işlemleri başlayacaktır. Onayladığınız taktirde 7 iş gününde Seyahat Danışmanımız kesintiler sonrası iade edilecek tutarı hesabınıza aktarılcaktır.
Geçerli Tarih Aralığı: İlk uçuşunuza 72 saat ve 355 gün zaman kala gerçekleşecek bir uçuş için web sitemizden bir rezervasyon yapıyorsanız, biletinizi herhangi bir THY satış ofisinden satın alabileceğiniz gibi ödeme ve biletleme işlemlerini web sitemiz aracılığıyla sistem tarafından otomatik olarak verilen opsiyon süresi içinde gerçekleştirebilirsiniz.
Türk Hava Yolları Entebbe Satış Ofisinde sadece nakit ödeme kabul edilmekte olup ödeme işlemi kredi kartı ile yapılamamaktadır. Bilgi için +256 788 006 296 nolu telefondan Entebbe ofisimizle iletişime geçebilirsiniz.
Ücretlendirme: Rezervasyon ile biletiniz düzenlenene kadar geçen süre arasında bilet ücretlerinde değişiklikler olabilir. Bilet ücretleri yolculuğun başladığı ülkede geçerli olup, bilet başka bir ülkeden alındığında bilet ücreti, ücretin kuralı ve sezonuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir
Ödeme: Türkiye ve yurt dışı çıkışlı rezervasyonların Ödeme ve Biletleme işlemlerini web sitemiz aracılığıyla gerçekleştirmek için web sitemizde yer alan "Öde ve Uç" linkini kullanınız. Ayrıca Türkiye çıkışlı rezervasyonlarınızın Ödeme ve Biletleme işlemlerini anlaşmalı olduğumuz bankaların web sayfasından gerçekleştirebilirsiniz.
Rezervasyon Seçeneği Sunulmayan Noktalar
Basra (Irak)
Birmingham (İngiltere)
Dakka (Bangladeş)
Dammam (Suudi Arabistan)
Göteborg (İsveç)
Kuala Lumpur (Malezya)
Nagoya (Japonya)
Napoli (İtalya)
Sidney (Avustrulya)
Stockholm (İsveç)
Venedik (İtalya)
Koşullar
(i) Reissue işlemi yapacağınız rezervasyonunuzda en az bir yetişkin bulunması gerekmektedir. Rezervasyonunuz promosyon sınıf (P,W,G) içeriyor ise ,web sitemizden iptal/iade ve değişiklik yapılamamaktadır.
(ii) Rezervasyon kaydınız aktarmalı ve/veya çoklu uçuş içeriyor ise web sitemizden reissue işlemi yapılamamaktadır. Ancak direkt uçuşunuz aktarmalı ve/veya çoklu uçuş olarak değiştirilebilmektedir.
5.1.1. Bilet değişiklik ve iptal işlemleriniz ile ilgili olarak Madde 5.6 ve 5.7’de yer alan Bilet Değişiklik ve İptal Kuralları tablolarını inceleyiniz. Burada belirtilen işlem bedeli, kesinti ve iade şartlarına ek olarak bilet değişikliğinde iki Bilet arasında ortaya çıkan ücret sınıfı farkları ve Baz Ücret dışında kalan ücret kalemlerindeki farklar tahsil edilir. Business Flex Paket kapsamında düzenlenen biletler için Business Flex Paketin özel değişiklik ve iptal kuralları geçerlidir. Ayrıca Pegasus Flex (Sınırsız Değişiklik Hakkı) ile ilgili olarak 3.2. Ek Ürün ve Hizmetler bölümündeki açıklamalar geçerlidir.
5.1.2. Ücret iadesi, yalnız kart sahibine, ödemeyi yaptığı kredi kartına, aynı ödeme şekli ile ve Biletin alındığı yerden yapılır.
5.1.3. Biletinizi Pegasus İnternet Sitesi, Pegasus Mobil Uygulamaları, Pegasus Çağrı Merkezi veya Havalimanı Bilet Satış Ofislerinden aldıysanız, çevrimiçi satış kanallarının herhangi biri üzerinden “Bilet İşlemlerim” menü adımından PNR (Rezervasyon) Kodu ve soyadı bilgisi ile giriş yaparak değişiklik ve iptal işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Biletinizi Acente üzerinden aldıysanız, Biletinizi aldığınız satış kanalı üzerinden değişiklik ve iptal işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Burada belirtilen bilet değişiklik ve iptal kuralları Acentelerden satın alınan biletler için de geçerlidir. Bununla birlikte Pegasus Çağrı Merkezi ve Acenteler üzerinden gerçekleştirilen bilet değişiklik ve iptal işlemlerinde acenteler tarafından ayrıca hizmet bedeli tahsil edilebilir.
5.1.4. Bilet değişiklik ve iptal işlemlerinizi, Havalimanı Bilet Satış Ofisleri aracılığıyla yaptırmak istemeniz durumunda, ödeme için kullandığınız kredi kartı ve geçerli resimli kimlik kartınızın (pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet veya evlilik cüzdanı) E-Biletiniz ile birlikte sunulması istenmektedir.
5.1.5. Bu bölümde düzenlenen özellikli iptal, iade ve taşıma sözleşmesinin sonlanması hâllerinde ilgili bölümde yer alan düzenlemeler geçerlidir. Business Flex Paket kapsamında düzenlenen biletler için Business Flex Paketin özel değişiklik ve iptal kuralları geçerlidir.
5.1.6. Bilet değişikliği ve iptal işlemlerinde değişiklik ve iptale konu uçuş için satın alınmış Özel Hizmetlerin veya Paket içeriğinin yeni uçuşa taşınması veya iadesi hakkında aşağıda ilgili bölümde yer alan düzenlemeler geçerlidir.
5.1.7. Taşıma Ücreti, (a) Baz Ücret, (b) Yakıt Harcı, (c) Havalimanı Vergisi, (d) Check-in Bedeli ve (e) Hizmet Bedelinden oluşmaktadır. Bilet değişiklik işlemlerinde yeni Biletin ücret sınıfı ile eski Biletin ücret sınıfı arasındaki Baz Ücret farkı ve Baz Ücret dışında kalan ücret kalemlerindeki farklar ayrıca tahsil edilir. Daha düşük bir ücrete değişiklik yapılması halinde sınıf ücret farkı iadesi yapılmaz. Bilet değişikliklerinde Avantaj Paket ve Business Flex Paket kapsamında düzenlenen Biletler için Paket içeriği yeni uçuşa taşınmamaktadır ve aradaki ücret farkı iade edilmektedir.
5.1.8. Bileti olduğu hâlde Tarifeli Uçuşa 2 saatten az zaman kala veya Tarifeli Uçuş saatinden sonra iptal talebinde bulunan misafirlerimiz uçuşa katılmamış yolcu (no show) olarak değerlendirilir. Bu durumda Baz Ücret, Yakıt Harcı, Check-in Bedeli ve Hizmet Bedeli iadesi yapılmaz; iptal işlemi üzerine sadece Havalimanı Vergisi kalemi misafire iade edilir.
5.1.9. Bileti açığa alma talepleri Bilet değişikliği kapsamında değerlendirilir.
5.1.10. Taksitle satın alınan biletlerde yapılan iptaller, ödeme yapılan kart hesabına tekrar taksitli olarak iade edilmektedir.
Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için,